Monday, January 4, 2010

'Lulled into believing'

The Island © Noemie Goudal

"Tarte Tatin is a curatorial project conceived in order to promote visual artists’ works. Tarte Tatin mission is to intermediate between the artists and their chances."

Esther Teichmann, Untitled from Mythologies, 2009

The artists represented are only a handful so far, but enough to provide an excellent variety of fine art photography. Some have already been mentioned here, others were for me a pleasant discovery, especially the dreamy set-ups of Noemie Goudal and the beautiful hybrids by Esther Teichmann, where photography, painting and installations merge in fascinating tableaux.

(Thanks to
Luca Andreoni)

Escapade © Noemie Goudal

"Tarte Tatin è un progetto curatoriale pensato per promuovere il lavoro di artisti visivi. L'obiettivo di Tarte Tatin è di fare da tramite tra gli artisti e le loro opportunità."

Gli autori rappresentati sono per ora poco più di una manciata, ma sufficienti a esprimere un'ottima varietà di espressioni di fotografia di ricerca. Alcuni sono stati già menzionati qui, altri sono per me una piacevole scoperta, specialmente gli allestimenti onirici di Noemie Goudal e gli ibridi di Esther Teichmann, dove fotografia, pittura e istallazioni si fondono in affascinanti tableaux.

(Grazie a Luca Andreoni)

Esther Teichmann, Untitled from Mythologies, 2008

No comments: